RSS

Saturday, September 19, 2009

new experience!!

pertame kali aku balik beraye drive sendiri. alah itu pun nak kecoh? haha. mestilah! sebab sebelum2 ni kalau balik beraye dari 'perantauan' kene naik bus. walaupun ni bukanlah first time aku balik sendiri dengan kereta sendiri and drive pulak, tapi feeling kali ni sangat berbeza. sambil drive sambil dengar lagu raye. wah lain benar rasenye. excited sangat. aku memang dah lame nak balik sendiri without pertolongan sesape. nak survive sendiri tanpe mintak tolong org lain especially my brother. walaupun aku tak tau jalan dari uniten ke keluar dari kl. tapi aku tetap nekad tak nak tanye abang aku jugak. ego punye pasal. haha. at last aku sesat kat kl. berpusing2 jugak lah. dah masuk jalan ni kene u-turn balik. ikut signboard memang tak boleh pakai. kejap tulis arah sini kejap lagi sane pulak. pening aku. so aku decide utk gune GPS je. tapi yang buat aku sesat bila aku bergantung kepada dua2 benda nih. so dah pening. GPS cakap mcm ni. signboard cakap mcm tu pulak. last2 dah dua kali aku sesat. aku ikut naluri hati. ambik ko!

drive punye drive. tibe2 dah sampau rawang! tapi tak lalu tol pun! wah bijak jugak. save duit!haha. bajet terer lah ni. belagak mcm nak lari dari tol. haha. tapi seriously jauh sangat. so bila da sampai rawang aku decide call abg aku jugak. haha. terpakse lah rendahkan ego. sbb dah x larat nak sesat lagi. then abg aku sememangnye terkejut. apelah adik aku buat kat rawang ni kan. then dye terang2 kan jalan nak pergi rumah dye. mule2 aku memang decide nak ikut jalan rumah dye tu. sebab area rumah abg aku tu aku da tau jalan. then bila dah ternampak mcD kat pekan rawang tu. tibe2 dengan ajaibnye aku sudah mengingati jalan nak pergi ke tol PLUS! haha. dengan bangganye aku memecut laju mengikut gerak hati. cewah! yeah! akhirnye jumpe tol!! suke sgt! then aku pun cakap kat z, "z dah boleh tido sekarang!". hehe. kesian jugak kat dye. mesti ngantuk. malam sebelum tu aku n rakan2 yang lain pergi menghantar dayah balik rumah kakaknye di ampang sebab malam tu kakaknye nak betolak balik ke kltn. so kitorg decide utk sahur dulu before balik uniten. so aku just dapat tido 3 jam je. then terus bangun n bersiap gerak balik.

mase kat highway, banyak jugak accident.wah takut jugak bila tgk. yelah musim perayaan sememangnye byk case mcm tu. jalan pun agak sibuk jugak tapi x se jam kl lah.. then bila exit kat tapah. jalan dah 1 lane. aku sangat2lah ngantuk. tibe2 pulak radio asyik pasang lagu slow je. ngantuk gile. nak tuka channel kene tuka frekuensi pulak sebab yang aku da save sume ikut frekuensi kl. nak suh z x sampai hati nak kejut dye tgh tido. wargh, ngantuk gile. aku memang membuka mata seluas2nya lah. mata dah macam mata garfield dah! ooops!! hehe.. so aku decide bawak slow je dalam 80-100km/j je.. takut terbabas ke kalau terlelap. tapi nasib baik mata aku cekal jugak sehinggalah sampai ke rumah. yeay!!

rase bahagia sgt duk rumah. n mase bebuka puasa kitorg bebual. n salah satu yang direkodkan di sini ialah:

mak: raye 1st kite buat nasi beriyani tau.
aku: owh.. ok.. sape masak?
mak: kamula! sape lg?
aku: erk..

wah. aku mcm da lupe je nak masak nasi beriyani. last aku masak nasi beriyani tu raye last year kot! tapi xpe. still igt2 lupe. so esok kene bangun awal kene masak. jadi goodnite!! haha.. selamat hari raye! maaf zahir n batin ok! kalau ade ape2 tak puas hati nanti kite setelkan one-to-one ok! cewah!

btw, tadi shopping bersame ibu tersayang. bedua je. haha. suke. sebab xade orang nak suh cepat beli brg. tapi at last dah berjam2 ayah aku call suruh cepat sebab ayah n abg aku tibe2 dtg pulak tapi dorg pergi giant nak beli brg dapur. haha. so tepakse lah rushing jugak. hehe.

oklah da penat sgt. hari ni asyik memasak je. n mengemas sikit. anak perempuan sorang kene buli dalam rumah ni! x aci!! grr~~ haha..

bye! tido tido tido!
selamat hari raya aidilfitri!

p/s: thanx to razi yang tolong pamkan tayar n anas yang pinjamkan kad touch n go.
korang tolong aku banyak sgt! thanx a lot!! =)

0 comments:

Post a Comment